Zlepšení stavu cév

Jak zlepšit stav cév?

Co dělat abychom zlepšili stav cév a cítili se lépe?

Zdravé stravování

Důležité je nedržet drastické hladovky a diety, které jsou pro některé firmy velmi výnosným businessem, ale většině lidí přinesou pouze krátkodobé snížení váhy, ovšem z dlouhodobého hlediska docílí tito lidé zhoršení zdravotního stavu celého organismu (včetně imunity, stavu cév a vitality).
Zaprvé je nutné si uvědomit, že jídlo není ztráta času nebo původce naší nadváhy, ale každodenní součást našeho života. Své stravování musíte mít na předních příčkách hodnotového žebříčku, protože se vším co sníme, přichází do našeho organismu potřebná energie a živiny, bez nichž nelze dobře fungovat.
Snažte se jíst pravidelně (interval mezi jídly cca 2 - 4 hodiny) a dostatečně. Nepřejídejte se pozdě odpoledne a večer, kdy již tělo nedokáže zpracovat velké množství jídla. Hodně lidí nebylo schopno zlepšit stav svých cév, ani zhubnout či být vitální, dokud nezačali pravidelně jíst.
Základní složky zdravé stravy jsou:

  • Potraviny rostlinného původu (ovoce, zelenina, obiloviny, celozrnné pečivo)
  • Luštěniny, ořechy
  • Dostatečné množství antioxidantů (ovoce a zelenina)
  • Kvalitní méně tučné maso pro regeneraci i stavbu našich tkání, včetně cév
  • Čerstvé sladkovodní i mořské ryby
  • Vajíčka jsou svým složením jedním z nejbohatších potravin
  • Pravidelný příjem tekutin má vliv na správné fungování našeho těla
  • Víno má pozitivní vliv na prevenci vzniku aterosklerotických plátů a průtok krve cévním systémem.
  • Pohyb

    Pravidelný denní pohyb potřebujeme proto, abychom dostali látky získané z potravin na místo, kde je potřeba a něco z nich postavili. Bez pravidelného pohybu nám není dobře, tělo nás bolí, svaly jsou ochablé, klouby ztuhlé, srdce hůře pracuje, nejsme vitální a cítíme, že tělu něco chybí. Pokud máme nedostatek pohybu po většinu života, nemůžeme bohužel ani předpokládat, že se dožijeme vyššího věku.

  • Chůze - Denně bychom měli ujít minimálně 10 000 kroků.
  • Aerobní chůze - Rychlá chůze prováděná po dobu minimálně 30 minut za účelem spalování kalorií a přeměnu tuku.
  • Pravidelný, vytrvalostní pohyb je doporučen minimálně dvakrát týdně. Doba trvání této aktivity by měla být 45 - 60 minut.
  • Po sportovní aktivitě je důležité se kvalitně najíst, protože tělo musí řadu tkání obnovit a podpořit jejich novou tvorbu.
  • Srdce je také sval a pokud jej nezatěžujeme (pohybem), snižuje se jeho výkonnost a nemůžeme předpokládat, že bude tělo dobře okysličené a bude se nám dobře dýchat.
  • Kouření

    Většina kuřáků má výrazně sníženou pružnost cév i větší výskyt aterosklerotických plátů.

    Stres

    Významným faktorem ovlivňujícím naše zdraví je stres. Dlouhodobě působící stres má negativní vliv na cévy a jejich průchodnost, což ovlivní funkci vegetativního nervového systému. Celý organismus díky tomu není schopen fungovat správně a je vystavován nadměrnému množství volných kyslíkových radikálů.

  • Stres způsobí zhoršení pružnosti cév, vysoký krevní tlak, a zvýší hladinu cholesterolu v krvi.
  • Dnešní medicína neřeší příčiny, ale pouze příznaky.
  • Při užívání těchto léků na snížení tlaku nebo cholesterolu se často projevují vedlejší účinky (ospalost, motání hlavy nebo svalové problémy).
  • Odolnost vůči stresu během užívání těchto léků neroste a tak pacient je na tom po jejich vysazení hůře, než byl dřív.
  • Důležité je zaměřit se na identifikaci a následnou eliminaci příčin těchto problémů.
  • Spánek

    Nedostatek spánku je v dnešní uspěchané době velmi časným jevem, díky stresu, vysokému pracovnímu nasazení, sledování TV, internetu i hraní počítačových her. V noci je důležité spát ve tmě, protože lidský organismus je nastaven na střídání dne a noci. Tělo ve tmě produkuje celou řadu látek důležitých pro správnou regeneraci lidského organismu i zvyšování naší odolnosti vůči stresu.

  • Ideální je chodit spát před 22. hodinou, tedy naspat toho co nejvíce dokud je tma.
  • Chodit spát pravidelně ve stejnou dobu.
  • Nesportovat a nedělat těžkou fyzickou práci těsně před spaním.
  • Vyvětrat dobře místnost, kde spíme.
  • Nemít během spánku zapnutou televizi, rádio nebo mobilní telefon.
  • Zdroj: webové stránky společnosti Finclub

    Doporučené produkty

    Pycnogenol Strong

    Výtažek z kůry pobřežní borovice

    Koupit

    Mega 7

    Rakytník - pro srdce i pokožku

    Koupit

    Vitakrilcaps

    Nová omega-3 pro srdce a cévy

    Koupit

    Sledujte nás

    e-book zdarma

    Stáhnout e-book zdarma