Hořčík

Hořčík a jeho účinky

Magnezium neboli hořčík je společně s draslíkem nejdůležitějším nitrobuněčným minerálem. Hraje velmi důležitou roli při energetické přeměně látek v organismu, neboť je součástí celé řady enzymů, a tak zasahuje prakticky do všech fyziologických a biochemických pochodů v těle. Hořčík zabezpečuje:

  • normální funkci svalů
  • činnost srdce a běhového systému
  • snižení rizika srdečně-cévních onemocnění včetně infarktu
  • zvýšení odolnosti organismu
  • V případě nedostatku hořčíku hrozí:

  • svalová slabost
  • zvýšení únavy
  • křeče v lýtkách či jiných svalech
  • nepravidelnost srdečnního rytmu
  • bušení srdce
  • nízký krevní tlak
  • pocity mravenčení prstů
  • zvýšení citlivosti a podrážděnosti
  • Nedostatek hořčíku v těle bývá často při jednostranných redukčních dietách, po déletrvajícím průjmu či zvracení, u nadměrného požívání alkoholu, u diabetiků a při poruchách vstřebávání. Nižší hladiny hořčíku jsou také při vyšších hladinách vápníku v těle. Hořčík nemá být podáván u těžkých poruch funkce ledvin, kdy je zmenšeno vylučování tohoto minerálu z těla, i při tvorbě ledvinových kaménků. Současné užívání některých léků, (např. močopudných, některých antibiotik) vede ke snížení množství hořčíku v těle. Ke sníženému vstřebávání hořčíku dochází také při dlouhodobé konzumaci většího množství nasycených tuků a vlákniny . Naopak vitamin D a vitamin B6 usnadňují průnik hořčíku do buněk. Nezbytný denní přísun hořčíku u dospělého člověka by měl být 300 - 400 mg, délka jeho podávání při náhradě nedostatku by neměla být delší než 3 - 4 týdny. Ve všech případech je lékaři doporučováno přerušované podávání.

    Užívat hořčík je doporučeno zejména:

  • lidem trpícím epilepsií
  • lidem se zvýšenou nervonou dráždivostí
  • neposedným a hyperaktivním dětem
  • Zdroj: webové stránky společnosti Finclub

    Doporučené produkty

    Mag375tabs

    Hořčík původem z Mrtvého moře
    v tabletách

    Koupit

    Sledujte nás

    e-book zdarma

    Stáhnout e-book zdarma